Przejdź do głównej zawartości

Dlaczego testowanie?




Witam na moim blogu dot. testowania. Interesuję się tym tematem od około pół roku, kiedy to znajomy (aktywny zawodowo tester) opowiadał mi o szczegółach swojej pracy. Wiele nie zrozumiałem, więc przez ciekawość zacząłem sam szukać informacji - co to, a po co, a komu to potrzebne itd.😏 Pomogło mi w tym zapisanie się do kilku grup na fb, dość sporo artykułów oraz kilka książek, które miałem okazję przeczytać, choć z początku, przez używany tam żargon - było to doświadczenie, które chętnie porównuje do początków samodzielnej nauki języka obcego - tj. błądzenie kompletnie od zera w mnogości nowych zasobów wiedzy.
 Odkryłem, że istnieje coś takiego jak certyfikat ISTQB, (tu chyba każdy, kto zaczyna przygodę z testowaniem dość szybko orientuje się co kryje się pod tymi hasłem 😉) Znając już nieco teorii, następnym krokiem było znalezienie obszaru praktyki. I tutaj jest coś, co wg. mnie jest bardzo niedocenionym źródłem wiedzy dla przyszłych testerów - platformy crowdtestingowe. Ja wybrałem test.io i spodobała mi się na tyle, że śmiało mogę ją polecić jako przejrzystą i łatwo zrozumiałą dla nowicjuszy. Na pewno poruszę ten temat w niedalekiej przyszłości, tym razem chcę tylko podkreślić, że oprócz atutu samych działań - tj. najczęściej w postaci testów eksploracyjnych aplikacji webowych i mobilnych, jest to również miejsce gdzie można zobaczyć jak z szukaniem błędów poradzili sobie inni. Istna biblioteka udokumentowanych, zatwierdzonych przez klienta błędów! 😃 
 Blog powstaje w dwóch celach. Ostatnio opublikowałem post w sprawie stażu/pracy na największej grupie dot. testowania w Polsce. Skutkiem tego, było kilkanaście PM. Ponad połowa dotyczyła zapytań o wskazówki co zrobić, aby podnieść swoje kwalifikacje. Mam nadzieję, że ktoś skorzysta z tego co tu napisze i dzięki temu zaoszczędzi nieco swojego czasu na odnalezienie odpowiedzi na pytania typowe dla 'zieloniutkich jak szczypiorek' - cel pierwszy. Drugi jest taki, że istnieje duże prawdopodobieństwo, iż sam się czegoś nauczę 😀 Kolejny wpis już niebawem, jeśli trafi się tu ktoś bardziej doświadczony, proszę o feedback, co można by poprawić. Do następnego!

  

Komentarze